EN

|

BIH

[userpro template=login login_redirect=http://zamisli2030.ba/]

Register

[userpro template=register register_redirect=http://zamisli2030.ba/]

Zamišljajući 2030. godinu s mladima

Grupa od 20 učenika iz sarajevske Druge gimnazije posjetila je zgradu UN-a i učestvovala u vrlo uspješnoj radionici o Ciljevima održivog razvoja, koju je organizirao projektni tim za podršku pripreme za implementaciju ciljeva održivog razvoja i uključivanje privatnog sektora.

Glavni zadatak bio je objasniti Ciljeve održivog razvoja studentima IB Middle Years programa, koje je vodila njihova profesorica Senada Bajrović.

IB nudi edukaciju za studente u dobi od tri do 19 godina, a sastoji se od četiri programa koji su usmjereni na podučavanje učenika kritičkom i nezavisnom razmišljanju, kao i na razvijanje pažnje i logike. Middle Years program potiče studente da postanu kreativni, kritični i promišljeni učenici.

Voditeljica Projekta integrisanog lokalnog razvoja i Projekta podrške pripreme za implementaciju Ciljeva održivog razvoja i uključivanje privatnog sektora, Aida Laković-Hošo, je pozdravila sve učesnike i naglasila značajnost Agende 2030 za Bosnu i Hercegovinu i njene građane.

Nakon gledanja kratkog videa o Ciljevima održivog razvoja o tome kako su oni povezani s mladima Bosne i Hercegovine te slušanja prezentacije Envese Hodžić-Kovač, stručnjakinje za razvoj, istraživanje, praćenje i procjenu u Uredu stalnog koordinatora UN-a, došlo je vrijeme da se učenici bace na posao.

U ovom slučaju, došlo je vrijeme za društvenu igru! Govorimo, naravno, o interaktivnom komunikacijskom alatu za Ciljeve održivog razvoja koji sudionicima pomaže pronaći i stvoriti maštovita rješenja za odabrani cilj održivog razvoja, kao i za određeni zadatak ili problem.

“Prezentacija, praćena interaktivnom igrom koju je tim pripremio, bila je izvanredan resurs koji će definitivno potaknuti učenike da više razmišljaju o načinu na koji djeluju”, rekla nam je profesorica Senada Bajrović, dok su se njeni učenici posvetili pronalaženju kreativnih rješenja za lokalne probleme.

Zaista, učenici su se u potpunosti posvetili ovoj vrlo zanimljivoj radionici. Pokazali su puno energije i interesovanja i svi timovi su uspjeli primijeniti Ciljeve održivog razvoja u svoj lokalni kontekst. Glavni ciljevi koje su studenti utvrdili za djelovanje bili su uklanjanje govora mržnje, zaštita okoliša i obrazovanje.

“Očekujem da će naši učenici dobiti bolji uvid u globalna pitanja, posebno ona koja se bave Agendom 2030. i kako će Bosna i Hercegovina odgovoriti na te ciljeve. Nadam se da će biti inspirisani da budu više uključeni u pronalaženju rješenja za svoju bolju budućnost “, zaključila je profesorica Bajrović.


U 2015. godini države članice Ujedinjenih nacija usvojile su Program održivog razvoja do 2030. godine (Agenda 2030) kojim je definisano 17 ciljeva održivog razvoja. Svi Ciljevi održivog razvoja su izravno povezani sa odgovornostima lokalnih uprava i zajednica. Zato smo bili veoma sretni kad smo vidjeli ove sjajne učenike kako predlažu svoja kreativna rješenja i pokazuju da su spremni “biti promjena koju žele da vide”.


Projekat podrške pripreme za implementaciju Ciljeva održivog razvoja i uključivanje privatnog sektora implementira UNDP uz finansijsku podršku Vlade Švedske.