Skip to main content

Kompanije učesnice u programu SDG Acceleratora za mala i srednja preduzeća (MSP) u Bosni i Hercegovini okončali su svoje višemjesečno “inovacijsko putovanje”.

SDG Accelerator za MSP u BiH obuhvatao je rad sa kompanijama koje su kroz angažman vrhunskih međunarodnih i domaćih eksperata dobile podršku, smjernice i sveobuhvatnu metodologiju za razvoj novih proizvoda, usluga ili poslovnih modela baziranih na SDG-ovima. Pored toga, kompanijama je pružena pomoć u komuniciranju i obuci zaposlenih da integrišu održivi razvoj putem internih kampanja i aktivnosti.

Svaka od kompanija učesnica u programu SDG Acceleratora za MSP u BiH razvila je određenu poslovnu ideju zasnovanu na Ciljevima održivog razvoja (SDGs).

Kako bi kompanije mogle prezentirati svoje poslovne ideje, organiziran je Virtual Expo. Riječ je o virtuelnom prostoru, smještenom u holu Ambasade Švedske u Sarajevu. Svaki posjetilac ovog virtuelnog prostora može sam prošetati virtualnim holom i interaktivno pregledati prezentacije kompanija. Pored toga, sva predstavljanja kompanija možete pronaći OVDJE.

„Sa SDG Acceleratorom za MSP u Bosni i Hercegovini želimo pokazati da koncept, koji je razvijen u Danskoj, može funkcionisati i u ovom dijelu Evrope. Također, nadamo se da će ovo ‘inovacijsko putovanje’ inspirisati i ostale kompanije da uvide kako se globalna agenda za održivi razvoj može primijeniti u poslovnom kontekstu“, naglasila je Steliana Nedera, rezidentna predstavnica UNDP-a u Bosni i Hercegovini.

Softhouse Balkans

Softhouse je smislio rješenje koje će klijentima pomoći da preispitaju svoj poslovni uticaj i identifikuju neiskorištene mogućnosti za postizanje održivosti.

Samira Nuhanović
Samira Nuhanović

Ideja je da našim, kako trenutnim tako i potencijalnim klijentima pružimo način da procijene u kojoj mjeri njihovo poslovanje doprinosi ispunjavanju Ciljeva održivog razvoja (SDG). U sklopu naše ponude želimo im pokazati kako mogu koristiti digitalizaciju u cilju uspješnijeg i inovativnijeg poslovanja. Postavljen u okviru Softhouse Consulting Academy, novi okvir za procjenu – „SDG Learn“, u kombinaciji s posebno prilagođenim radionicama – „SDG Implement“, upotpunjuje našu trenutnu ponudu prema klijentima. U praksi to znači da će klijenti koji žele istražiti uticaj svog poslovanja na održivost moći da sprovedu anketu kojom će istražiti različite dimenzije svog djelovanja, npr. identifikovanjem nivoa sopstvenog poznavanja Ciljeva održivog razvoja i prepoznavanjem načina na koji se ostvaruje interakcija između tih ciljeva i njihovog poslovanja, ljudstva i strategije, nakon čega će naši klijenti dobiti kratak pregled sopstvenog stanja s pratećim izvještajem“, kaže Samira Nuhanović, operativna direktorica Softhouse Balkans.

Plantago

Posmatrajući industriju koja se bavi proizvodnjom čaja, u Plantagu su primijetili da postojeći sektor maloprodaje u okviru kategorije čaja, male uzgajivače i berače bilja uskraćuje za mogućnost prodaje nekonvencionalnih vrsta biljaka na domaćem tržištu, a time i za prihode od stvarne vrijednosti zbog nepoštenih trgovinskih praksi i niže cijene standardnih čajnih proizvoda u maloprodajnim objektima. Iz tog razloga, Plantago je došao na ideju da podrži osnaživanje ove marginalizovane grupe, nudeći svojim kupcima iskustvo uživanja u velikom asortimanu vrhunskih čajeva.

Aleksandar Vukmirović
Aleksandar Vukmirović

„Kao pretežno maloprodajni brend, Plantago je već porastao do te mjere da nam je saradnja s malim beračima i uzgajivačima biljaka postala izazov jer su nam potrebne prilično velike količine. Pored toga, svakodnevno smo svjedoci da veliki broj kupaca čajeve koje žele da kupe biraju u supermarketima, pa su izloženi vrlo jeftinim cijenama i raznim brendovima koji nude standardizovanu paletu čajeva. To znači da osoba koja uzgaja i bere ove biljke nije u mogućnosti da prodaje nekonvencionalne sorte koje nisu prisutne u redovnoj maloprodaji i praktično nema nikakvu zaradu od toga. Stoga smo, u cilju podrške misiji našeg preduzeća, odlučili da pokrenemo novi projekat pod nazivom Čajana, čajna laboratorija koja će obezbijediti vidljiv prostor za prezentaciju čajeva vrhunskog kvaliteta i predstavljati mjesto povezivanja naših dobavljača i naših kupaca. Osim što će biti mjesto okupljanja naših zainteresovanih strana, zahvaljujući svom jedinstvenom ambijentu Čajana će korisnicima omogućiti i iskustvo uživanja u velikom asortimanu najfinijih čajeva, a istovremeno će podsticati poštenu trgovinu i plaćanje vrhunskih cijena za vrhunski kvalitet lokalno ubranih biljnih čajeva“, objašnjava Aleksandar Vukmirović, osnivač i izvršni direktor Plantaga.

Koteks

Koteks se već 25 godina uspješno bavi otkupom i preradom sirove kože te proizvodnjom poluproizvoda za tržište EU. Uvidjevši problem neadekvatnih praksi upravljanja životinjskim otpadom na deponijama i u dvorištima, Koteks je odlučio da učini nešto po tom pitanju i preduzeo konkretne mjere. Prema riječima Adise Karahodžić, direktorice Koteksa, ovo pitanje predstavlja gorući problem čijem rješavanju treba hitno pristupiti:

Adisa Karahodžić
Adisa Karahodžić

„Kada poslujete u ovoj industriji kao mi, ne možete a da ne pomislite šta se dešava sa svim tim životinjskim otpadom nakon što kupimo sirovu kožu. Iako je odlaganje životinjskog otpada regulisano strogom zakonskom regulativom, evidentno je da se veliki dio tog otpada ne odlaže u skladu sa zakonom. Saznavši za tako zastrašujuće podatke, shvatili smo da mi kao lideri u ovoj industriji u našoj zemlji možemo dati značajan doprinos i biti dio rješenja. Nije sav taj otpad naš, i mi bismo ga mogli jednostavno ignorisati, ali Planeta jeste naša i mi smo spremni da iskoristimo svoje iskustvo i vještine kako bismo se na odgovarajući način pozabavili njime.“

Jaffa Komerc

Povezivanjem neiskorištenog potencijala za stvaranje zvaničnog brenda hercegovačke trešnje s rastućom potražnjom na međunarodnom tržištu za sortu Celeste, Jaffa Komerc je identifikovala priliku za razvoj održivog, ali komercijalno isplativog poslovnog rješenja. Prema riječima Nedima Badžaka, generalnog direktora kompanije Jaffa Komerc:

„Zahvaljujući našim opsežnim znanjima o proizvodnji i prometu voća, kao i našem dubinskom razumijevanju potreba tržišta, došli smo do zaključka da su naši lokalni kapaciteti od 6.000 stabala trešnje, koji nam omogućavaju prodaju oko 250 tona trešanja, prilično ograničeni u poređenju s tržišnom potražnjom od 5.000 tona trešanja. Stoga smo pronašli način da uspostavimo kooperantsku strukturu i damo priliku malim gazdinstvima koja će, prema našim uputstvima i uz našu podršku, proizvoditi sadnice koje su u skladu sa zahtjevima tržišta. Na taj način ne samo da bismo obezbijedili zadovoljavanje ogromne potražnje, već bismo osigurali i angažman šire zajednice pružanjem adekvatnih znanja i doprinosa manjim proizvođačima koji su trenutno nevidljivi na tržištu. Pored toga, prethodnih godina smo već pokrenuli nekoliko inicijativa kroz koje smo edukovali male poljoprivredne proizvođače o održivoj poljoprivredi i ugostili školske ture koje su došle u posjetu našoj plantaži, tako da smo bili proaktivni i stekli povjerenje šire zajednice i naših glavnih zainteresovanih strana.“

SDG Accelerator za MSP u BiH ima za cilj ubrzati inovacije i rast malih i srednjih preduzeća u BiH razvojem novih poslovnih rješenja koja su u skladu sa Ciljevima održivog razvoja. SDG Accelerator za MSP jedinstven je po tome što kombinira UNDP-ov uvid u izazove ugrađene u SDG-ove sa savjetima pažljivo odabranih stručnjaka, kao i savjetodavnim kompetencijama poznate kompanije Deloitte u procesu inovacije.

Organizuje se u okviru projekta „Podrška pripreme za implementaciju ciljeva održivog razvoja i uključivanje privatnog sektora“ kojeg implementira Razvojni program Ujedinjenih nacija (UNDP) u BiH, a finansira Švedska.