EN

|

BIH

[userpro template=login login_redirect=http://zamisli2030.ba/]

Register

[userpro template=register register_redirect=http://zamisli2030.ba/]

Predstavljanje kompanije – Jaffa Komerc d.o.o.

Jaffa Komerc d.o.o.

Korištenje obradivog zemljišta u Hercegovini i stvaranje mogućnosti za male poljoprivrednike ulaganjem u razvoj ruralne ekonomije

Za kompaniju Jaffa Komerc, program SDG Accelerator je bio korisna prilika da iskoristi sopstvenu stručnost i inicijative za održivost u cilju promovisanja razvoja ruralne ekonomije kroz odnose s kooperantima.

Jaffa Komerc već nekoliko godina posvećuje značajne napore međunarodnom plasmanu proizvoda od voća i povrća uzgajanog u Hercegovini, južnom regionu Bosne i Hercegovine koji je nadaleko poznat po svojoj mediteranskoj klimi. Uočivši tržišni potencijal tokom prethodnih decenija, kompanija je postala svjesnija komparativnih prednosti Hercegovine u odnosu na ostale dijelove zemlje. S obzirom na istorijat proizvodnje duhana i svu trenutno neiskorištenu plodnu zemlju, klimatske pogodnosti ove regije pružaju mogućnost uzgoja najranijih trešanja u BiH. Takvi uslovi omogućavaju kompaniji Jaffa Komerc da zadovolji potražnju na tržištu u trenutku kada se trešnje ne mogu naći nigdje drugdje u Evropi.

Povezivanjem neiskorištenog potencijala za stvaranje zvaničnog brenda hercegovačke trešnje s rastućom potražnjom na međunarodnom tržištu za sortu Celeste, Jaffa je identifikovala priliku za razvoj održivog, ali komercijalno isplativog poslovnog rješenja. Prema riječima Nedima Badžaka, generalnog direktora kompanije Jaffa Komerc:

„Zahvaljujući našim opsežnim znanjima o proizvodnji i prometu voća, kao i našem dubinskom razumijevanju potreba tržišta, došli smo do zaključka da su naši lokalni kapaciteti od 6.000 stabala trešnje, koji nam omogućavaju prodaju oko 250 tona trešanja, prilično ograničeni u poređenju s tržišnom potražnjom od 5.000 tona trešanja. Stoga smo pronašli način da uspostavimo kooperantsku strukturu i damo priliku malim gazdinstvima koja će, prema našim uputstvima i uz našu podršku, proizvoditi sadnice koje su u skladu sa zahtjevima tržišta. Na taj način ne samo da bismo obezbijedili zadovoljavanje ogromne potražnje, već bismo osigurali i angažman šire zajednice pružanjem adekvatnih znanja i doprinosa manjim proizvođačima koji su trenutno nevidljivi na tržištu. Pored toga, prethodnih godina smo već pokrenuli nekoliko inicijativa kroz koje smo edukovali male poljoprivredne proizvođače o održivoj poljoprivredi i ugostili školske ture koje su došle u posjetu našoj plantaži, tako da smo bili proaktivni i stekli povjerenje šire zajednice i naših glavnih zainteresovanih strana.“

Tokom trajanja projekta, kompanija Jaffa Komerc je ulagala veliki trud u razvoj modela kooperantske strukture osluškivanjem potreba kako kooperanata tako i klijenata, djelujući kao posrednik između ove dvije strane. Jaffa Komerc će iz Italije nabaviti sadnice sorte trešnje Celeste koja je najpogodnija za hercegovačke klimatske uslove i zahtjeve tržišta, nakon čega će ih mali poljoprivrednici dobiti besplatno prema dogovorenim uslovima. S obzirom na široko poznavanje sektora voćarstva, Jaffa Komerc posjeduje kompetencije da podijeli svoja znanja i pruži precizna uputstva za sadnju trešnjinih stabala. Na taj način kompanija će osigurati da specifikacije u pogledu kvaliteta budu zadovoljene u skladu sa zahtjevima tržišta, kaže zamjenica direktora kompanije, Elma Badžak:

„Našim kooperantima bismo garantovali otkup ovih proizvoda od trešanja po trenutno važećim cijenama na tržištu. Otkupljivali bismo svježe trešnje, propisno ih sortirali, skladištili i pakovali, a preko svojih distributivnih kanala bismo obezbijedili izlaz većih količina proizvoda prema našim klijentima. Važan aspekt ovog projekta fokusiran je na razvoj kapaciteta u smislu stručne obuke i razmjene iskustava, ali i na praktični aspekt obuke u skladu s globalnim standardima. U okviru našeg angažmana vršiće se osiguranje kvaliteta i sertifikacija kvaliteta proizvoda, što će nam omogućiti da pravovremeno i uspješno opslužujemo tržište EU.“

Elma navodi da ova projektna ideja predstavlja nadogradnju aktivnosti koje su razvijene u saradnji s Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit GmbH (GIZ) u okviru projekta DEVELOPPP.de, što je kompaniji omogućilo da već preduzme konkretne korake na njenoj realizaciji. U prethodnom periodu kompanija je objavila poziv malim poljoprivrednicima za iskazivanje interesa i spremnosti da učestvuju u projektu. Na osnovu specifičnih kriterijuma za ocjenjivanje, odabrano je više od 90 kooperanata koji će proći namjensku obuku tokom decembra 2020. godine.

„Do ovog trenutka naišli smo na izuzetno dobru reakciju i odabrali veliki broj kvalitetnih potencijalnih malih poljoprivrednih gazdinstava s kojima ćemo sarađivati u bliskoj budućnosti. S obzirom na tako veliko interesovanje, uvjereni smo da je ovo realističan plan koji ima veliki potencijal za realizaciju i stvaran doprinos u vidu povećanih prihoda i stabilizacije porodica u ruralnim područjima“, kaže Elma Badžak.

Prepoznavanje i brendiranje hercegovačkih ranih trešanja od presudne je važnosti za kompaniju Jaffa Komerc i njene kooperante. Naime, oni udružuju napore da promovišu Hercegovinu kako bi na međunarodnom tržištu postala prepoznatljiva po visokokvalitetnim trešnjama:

„Cilj nam je da rastemo zajedno s našim kooperantima, da omogućimo efikasno stavljanje u funkciju njihovih sposobnosti i napornog rada, da im obezbijedimo pristojan život i mogućnosti za zaradu, i da ujedno promovišemo čitav region na način koji sve to objedinjuje u održivu priču s kvalitetnom pozadinom. Uvođenjem novih vrsta voća koje ćemo u potpunosti pripremiti za distribuciju, zajedno s pratećom pričom o brendu, vjerujemo da možemo napraviti zanimljiv, uspješan pristup koji je na obostranu korist za našu dugoročnu saradnju i održivu inicijativu.“

Nadalje, u kompaniji ističu da je dugoročni cilj ojačati uspostavljenu kooperantsku strukturu, biti prepoznat na tržištu i replicirati takav poslovni model na druge voćne kulture u budućnosti.

Ciljevi održivog razvoja

SDG 2: Svijet bez gladi

Cilj 2.3: Do 2030. godine, udvostručiti poljoprivrednu produktivnost i prihode malih proizvođača hrane, posebno žena, autohtonih naroda, porodičnih poljoprivrednih gazdinstava, stočara i ribara, između ostalog putem bezbjednog i jednakog pristupa zemljištu, drugim proizvodnim resursima i sirovinama, znanju, finansijskim uslugama, tržištima i mogućnostima za ostvarivanje dodatne vrijednosti i zapošljavanja u drugim sektorima pored poljoprivrede.

SDG 8: Dostojanstven rad i ekonomski rast

Otvaranje radnih mjesta za male poljoprivrednike

Cilj 8.3: Promovisati razvojno orijentisane politike koje podržavaju produktivne aktivnosti, otvaranje dostojanstvenih radnih mjesta, preduzetništvo, kreativnost i inovativnost, i podstiču formalizaciju i rast mikro, malih i srednjih preduzeća, između ostalog i kroz pristup finansijskim uslugama

Kako Jaffa Komerc doprinosi Ciljevima održivog razvoja

Kompanija Jaffa Komerc je razvila model kooperantskog odnosa s malim poljoprivrednim proizvođačima zasnovan na pravednoj trgovini i prenosu znanja o načinima prodaje u proizvodnji, uz istovremeno obezbjeđivanje zarade i stabilizacije porodica u ruralnim područjima. Ovaj model se može replicirati i na druge voćarske i povrćarske kulture.

U prethodnim godinama kompanija Jaffa Komerc je pokrenula niz inicijativa usmjerenih na održivost kako bi edukovala vlasnike malih poljoprivrednih gazdinstava o metodima održive poljoprivredne proizvodnje, kao i mlađe posjetioce plantaža (iz škola i vrtića) i obične građane o mogućnostima koje nudi savremena poljoprivreda.

Činjenice o Jaffi Komerc

  • Porodično preduzeće osnovano 1989. godine.
  • Smješteno u Blagaju, srcu Hercegovine.
  • Specijalizovano za proizvodnju i izvoz voća i povrća. Nudi smještajne kapacitete za turiste, u kombinaciji s edukacijom i obilascima plantaža.
  • Počeli su kao mali proizvođači i trgovci, a danas se mogu pohvaliti s preko 80 hektara obrađene zemlje i više od 105.000 stabala voćaka.
  • Oko 18 stalno zaposlenih i više od 50 sezonskih radnika.