EN

|

BIH

[userpro template=login login_redirect=http://zamisli2030.ba/]

Register

[userpro template=register register_redirect=http://zamisli2030.ba/]

Predstavljanje kompanije – Plantago d.o.o.

Plantago d.o.o.

Osnaživanje malih uzgajivača i berača ljekovitog bilja, uz istovremenu ponudu velikog asortimana kvalitetnih čajeva i pružanje potpunog korisničkog iskustva kroz čajnu laboratoriju „Čajana“

Plantago koristi svoje bogato iskustvo i inovativna razmišljanja kako bi promovisao osnaživanje marginalizovanih ruralnih dobavljača, istovremeno održavajući svoju viziju da tržištu ponudi najbolji čaj.

Kao jedan od lidera u industriji čaja u Bosni i Hercegovini, koji posluje već više od 20 godina, Plantago se specijalizovao za proizvodnju čaja, što uključuje uzgoj, otkup i preradu ljekovitog bilja i šumskog voća. Tokom dugogodišnjeg iskustva Plantago posvećuje značajne napore održavanju svoje vizije i njegovanju osjećaja identiteta održavanjem kvaliteta i ugleda, istovremeno ostajući vjeran svojim kupcima i pouzdan partner svojim dobavljačima.

Posmatrajući industriju koja se bavi proizvodnjom čaja, u Plantagu su primijetili da postojeći sektor maloprodaje u okviru kategorije čaja, male uzgajivače i berače bilja uskraćuje za mogućnost prodaje nekonvencionalnih vrsta biljaka na domaćem tržištu, a time i za prihode od stvarne vrijednosti zbog nepoštenih trgovinskih praksi i niže cijene standardnih čajnih proizvoda u maloprodajnim objektima. Iz tog razloga, Plantago je došao na ideju da podrži osnaživanje ove marginalizovane grupe, nudeći svojim kupcima iskustvo uživanja u velikom asortimanu vrhunskih čajeva.

„Kao pretežno maloprodajni brend, Plantago je već porastao do te mjere da nam je saradnja s malim beračima i uzgajivačima biljaka postala izazov jer su nam potrebne prilično velike količine. Pored toga, svakodnevno smo svjedoci da veliki broj kupaca čajeve koje žele da kupe biraju u supermarketima, pa su izloženi vrlo jeftinim cijenama i raznim brendovima koji nude standardizovanu paletu čajeva. To znači da osoba koja uzgaja i bere ove biljke nije u mogućnosti da prodaje nekonvencionalne sorte koje nisu prisutne u redovnoj maloprodaji i praktično nema nikakvu zaradu od toga. Stoga smo, u cilju podrške misiji našeg preduzeća, odlučili da pokrenemo novi projekat pod nazivom Čajana, čajna laboratorija koja će obezbijediti vidljiv prostor za prezentaciju čajeva vrhunskog kvaliteta i predstavljati mjesto povezivanja naših dobavljača i naših kupaca. Osim što će biti mjesto okupljanja naših zainteresovanih strana, zahvaljujući svom jedinstvenom ambijentu Čajana će korisnicima omogućiti i iskustvo uživanja u velikom asortimanu najfinijih čajeva, a istovremeno će podsticati poštenu trgovinu i plaćanje vrhunskih cijena za vrhunski kvalitet lokalno ubranih biljnih čajeva“, objašnjava Aleksandar Vukmirović, osnivač i izvršni direktor Plantaga.

Aleksandar Vukmirović

Aleksandar Vukmirović

 

Plantagov tim koji stoji iza brenda Čajana obezbijediće implementaciju cjelokupnog lanca vrijednosti, od berbe biljaka vrhunskog kvaliteta, preko saradnje s malim uzgajivačima i beračima, do obrade i ekskluzivne ambalaže, a osiguraće i njegovo transparentno prezentovanje prema kupcima. Aleksandar dalje objašnjava:

„Svjesni smo da se takav koncept ne može primijeniti preko noći, stoga smo temeljito razmotrili našu vrijednost, lanac snabdijevanja, interne resurse i kapacitete, kao i potrebe naših postojećih i potencijalnih budućih kupaca. Čajana se neće fokusirati samo na to da kupcima nudi ono što oni traže, već će biti i mjesto za razmjenu znanja. Čajana će obezbijediti potpuno iskustvo iz cjelokupnog lanca vrijednosti, od početne informativne prezentacije o porijeklu biljke i njenim prednostima, preko prepoznavanja ličnosti uzgajivača i berača, privlačne ambalaže, do uživanja u konzumiranju čaja u podjednako živopisnom ambijentu. Treba takođe napomenuti da ćemo nastaviti da nadograđujemo naš ključni princip održavanja kvaliteta i osiguranja ponude zdravih proizvoda za naše kupce. Tako ćemo u svom proizvodnom procesu koristiti samo prirodne sastojke, bez dodatih konzervansa, vještačkih aroma i boja, a pakovaćemo ih u ambalažu od prirodnih i biorazgradivih materijala.”

Kako bi osigurao da kupci steknu potpuni doživljaj, a da mali ruralni dobavljači budu prepoznati i osnaženi, Plantago će ulagati u izgradnju iskusnog i stručnog tima koji će koordinirati svim zainteresovanim stranama te olakšati tekuće odnose s kupcima i razvoj brenda.

„Kroz Čajanu zaposleni u Plantagu će proći obuku za pružanje usluga kupcima i dobiće priliku da razvijaju i dodatno unapređuju svoja znanja o raznim biljkama i čajevima. Ova obuka će ih osposobiti da pružaju izvanredno korisničko iskustvo i omogućiće im da steknu dragocjene vještine za podršku održivom rastu malih uzgajivača i berača bilja. Na taj način naš tim će obezbijediti principe pravedne trgovine i transparentnu saradnju s našim dobavljačima, koji će zauzvrat u nama dobiti partnera od povjerenja koji će promovisati njihovo osnaživanje i pratiti njihov napredak kako se budu razvijali i ostvarivali sve veće prihode“, naglašava Aleksandar.

Pored lijepog ambijenta i ugođaja, Čajana će takođe doprinijeti tome da brend Plantago djeluje kao platforma za istraživanje i marketing koja će omogućiti stvarnu komunikaciju s kupcima i istovremeno podstaći rast Plantaga. Aleksandar objašnjava:

„Čajana će biti središte za marketinšku komunikaciju i online prisustvo za Plantago, Čajanu, kao i naš sestrinski brend Biljna Pomoć. Na taj način ćemo zadovoljiti preferencije kupaca, ponuditi mogućnost personalizacije proizvoda, nastaviti da stvaramo priču oko koncepta Čajana i ulagati napore u istraživanje i njen daljnji razvoj.“

Program SDG Accelerator bio je korisna prilika da Plantago iskoristi svoje dugogodišnje iskustvo i inovativno razmišljanje i stavi ga u funkciju promocije osnaživanja marginalizovanih uzgajivača i berača bilja, uz istovremeno održavanje vizije preduzeća da tržištu ponudi najbolje čajeve.

„Kroz naše učešće u programu SDG Accelerator saznali smo da stvari koje smo već planirali da učinimo za širu zajednicu podupiru ovaj sjajni koncept osiguranja mogućnosti za dostojanstven rad i pristojnu zaradu za male uzgajivače i berače, uz istovremeno stimulisanje održive ponude te potrošnje naših proizvoda od strane krajnjih korisnika. Stoga smo još ponosniji što smo mogli da učestvujemo u tako važnoj inicijativi koja će nam pomoći da napredujemo u budućim poslovnim inovativnim naporima“, kaže Aleksandar.

U prethodnom periodu Plantago je radio na idejnom projektu čajne laboratorije Čajana i testiranju ideje s ciljem identifikovanja potencijalne lokacije i koncepta ponude proizvoda.

„Do sada smo završili idejno rješenje enterijera i eksterijera Čajane, uzimajući u obzir iskustva i povratne informacije prikupljene od voditelja i stručnjaka iz programa SDG Accelerator. Pred nama je sada faza testiranja koju planiramo realizovati na proljeće ove godine. Testiraćemo koncept pakovanja, vrste i arome biljnog i šumskog voća, kao i stvarnu potražnju za određenim vrstama biljaka i najpovoljnije mjesto za postavljanje naše čajne laboratorije. Po završetku faze testiranja, očekujemo da ćemo koncept Čajane pokrenuti nekad na jesen, a prije toga ćemo odlučiti da li ćemo ići na format privremenih pop-up prodavnica ili na veći fizički objekat. U svakom slučaju, vrlo smo uzbuđeni i vjerujemo da ćemo s ovakvim inovativnim konceptom koji će se prvo primijeniti u Bosni i Hercegovini, a zatim proširiti i na susjedne zemlje, podići našu trenutnu tržišnu poziciju i nastaviti da radimo na održivosti“, zaključuje Aleksandar.

Ciljevi održivog razvoja

SDG 2: Svijet bez gladi

Cilj 2.3: Do 2030. godine, udvostručiti poljoprivrednu produktivnost i prihode malih proizvođača hrane, posebno žena, autohtonih naroda, porodičnih poljoprivrednih gazdinstava, stočara i ribara, između ostalog putem bezbjednog i jednakog pristupa zemljištu, drugim proizvodnim resursima i sirovinama, znanju, finansijskim uslugama, tržištima i mogućnostima za ostvarivanje dodatne vrijednosti i zapošljavanja u drugim sektorima pored poljoprivrede.

SDG 8: Dostojanstven rad i ekonomski rast

Stvaranje radnih mjesta za male uzgajivače i berače bilja.

Cilj 8.3: Promovisati razvojno orijentisane politike koje podržavaju produktivne aktivnosti, stvaranje dostojanstvenih radnih mjesta, preduzetništvo, kreativnost i inovativnost, i podstiču formalizaciju i rast mikro, malih i srednjih preduzeća, između ostalog i kroz pristup finansijskim uslugama.

Kako Plantago doprinosi Ciljevima održivog razvoja

Plantago je razvio koncept čajne laboratorije Čajana koji će omogućiti osnaživanje malih uzgajivača i berača bilja koji su trenutno uskraćeni za prihode od stvarne vrijednosti zbog nepoštenih trgovinskih praksi i niže cijene čajnih proizvoda u maloprodajnim objektima.

Budući da Čajana služi kao mjesto okupljanja malih uzgajivača, dobavljača i kupaca, omogućiće bolje razumijevanje vrhunskog kvaliteta svježe ubranog bilja koje zahtijeva vrhunske otkupne cijene, doprinoseći na taj način iskorjenjivanju siromaštva, pristojnim ekonomskim mogućnostima za uzgajivače i berače u nepovoljnom položaju, te boljitku šire zajednice.

Činjenice o Plantagu

  • Plantago je osnovan 1999. godine kao mala porodična firma nastala iz želje da tržištu ponudi najbolje iz svijeta čaja.
  • Središte preduzeća je u Laktašima, sjeveroistočnom dijelu Republike Srpske, entiteta Bosne i Hercegovine.
  • Preduzeće je specijalizovano za proizvodnju čaja, uključujući uzgoj kamilice i mente na sopstvenoj plantaži, kao i sakupljanje i preradu ljekovitog bilja i šumskog voća prikupljenog na planinama Bosne i Hercegovine.
  • U nastojanju da potrošačima ponudi kvalitetne i zdravstveno bezbjedne čajeve, pored primjene savremenog sistema upravljanja HACCP i standarda ISO 9001-2000 u svom proizvodnom procesu, Plantago takođe osigurava transparentnost porijekla svake vrećice čaja – od plantaže i sakupljanja, preko prerade, pakovanja, do dolaska na police u maloprodajnim objektima.
  • Pored Bosne i Hercegovine, Plantago ima predstavništvo i u Crnoj Gori, gdje se Plantago čajevi mogu kupiti u više od 500 prodajnih mjesta.
  • Približno 30 zaposlenih.