[userpro template=login login_redirect=http://zamisli2030.ba/]
[userpro template=register register_redirect=http://zamisli2030.ba/]
Okvir za Ciljeve održivog razvoja u Bosni i Hercegovini predstavlja općeprihvaćenu i zajedničku platformu djelovanja za sve nivoe vlasti, a njegova operacionalizacija se vrši kroz strateške dokumente svakog nivoa. S tim u vezi, svaki pojedinačni nivo vlasti će u sklopu svojih sistema planiranja i upravljanja razvojem izraditi razvojne strategije, putem kojih će programirati mjere i politike za ostvarivanje Agende 2030 i Ciljeva održivog razvoja, te osigurati sredstva za njihovu realizaciju.
Imajući u vidu kompleksnost administrativne organizacije u Bosni i Hercegovini, te sveukupno socio-ekonomsko stanje u zemlji, svaki nivo vlasti će uložiti dopunske napore u pravcu mobilizacije (domaćih i vanjskih) izvora finansiranja. Prema podacima MMF-a, oko 40% (ili nešto više) BDP-a se distribuira putem javnih budžeta. Time javni budžeti, zajedno uz vanjske doznake s ukupno oko 78%, predstavljaju dominantne potencijalne izvore finansiranja Ciljeva održivog razvoja (prema podacima za period 2008-2017.). U prilog tome govori i činjenica da, i pored značajne prisutnosti međunarodnih donatorskih zajednica u Bosni i Hercegovini, zvanična razvojna pomoć (ODA) iznosi tek oko 6% potencijalnih izvora finansiranja Ciljeva održivog razvoja, dok manje od 9% se odnosi na inostrane kreditne izvore.
Stoga, uz jačanje bolje i efektivnije iskorištenosti postojećih (tradicionalnih) finansijskih izvora, Bosna i Hercegovina će raditi na unapređenju finansijske arhitekture za podršku implementaciji Ciljeva.
Pored navedenog, podrška operativnoj implementaciji Ciljeva održivog razvoja provodit će se kroz jačanje postojećih te uspostavljanje novih, inovativnih finansijskih mehanizama i/ili instrumenata:
U sklopu praćenja ostvarenja Ciljeva održivog razvoja sveukupno kao i za svaki nivo vlasti u Bosni i Hercegovini vršit će se praćenje ostvarenog finansiranja Ciljeva održivog razvoja iz domaćih i vanjskih izvora na redovnoj osnovi te pripremati preporuke za moguća unapređenja za naredni planski period.